I videon berättar Samhalls marknadschef om kampanjen. Videon är 2 minuter och 45 sekunder. Videon har valbar undertext och är teckenspråkstolkad.
– Syftet med kampanjen är att bygga medvetenhet om Samhall, vad vi gör och den nytta vi skapar, förklarar Susanna Stubberöd, Samhalls marknadschef.
Kampanjen bygger på frågan: ”Vad håller vi på med egentligen?”. Frågan illustreras med en bild eller video som visar en yrkesarbetande medarbetare på Samhall. Svaret på frågan syns också: ”Vi tar vara på arbetskraft. Från utanförskap till arbetskamrat.”
Kampanjen under år 2025
Samhalls nya kampanj kommer att synas på Linkedin och i andra sociala medier. Kampanjen kommer också att märkas i poddar, på Youtube och på digitala stortavlor på några orter i Sverige.
Kampanjen kommer att pågå under hela år 2025. Det är en långsiktig satsning för att påverka människors uppfattning om Samhall och alla som arbetar här.
– Vi berättar på ett enkelt och tydligt sätt vad Samhalls uppdrag handlar om och vad vi gör. Att vi skapar en väg in på arbetsmarknaden för personer med funktionsnedsättning. Att vi har yrkeskunniga medarbetare som varje dag levererar tjänster och produkter med hög kvalitet till kunder och människor över hela Sverige, säger Susanna Stubberöd.